שר החוץ כהן נפגש עם הנשיא האוקראיני זלנסקי

שלמה ריזל 2 Comment on שר החוץ כהן נפגש עם הנשיא האוקראיני זלנסקי

שר החוץ אלי כהן המבקר באוקראינה נפגש עם הנשיא זלסנקי. השר אלי כהן: "פני הרשע של איראן נחשפים גם באוקראינה. יש לשתף פעולה נגד האיום האיראני בזירה הבינ"ל"

צילום: שלומי אמסלם, לע"מ משרד החוץ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ אלי כהן נפגש הערב (חמישי) עם הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי בלשכתו בקייב, במסגרת ביקורו במדינה ברקע המלחמה העקובה מדם בין רוסיה לאוקראינה. יצויין כי עד הרגע האחרון לא היה ברור אם הפגישה בין כהן לזלנסקי אכן תתקיים.

הישגי הביקור באוקראינה: שיתוף פעולה מול איראן והפלסטינים

לאחר הפגישה אמר הנשיא האוקראיני: "ישראל תמיד הייתה השותפה החשובה שלנו במזרח התיכון. זהו הביקור הראשון של נציג ישראלי מאז תחילת הפלישה בקנה מידה מלא.

"בפגישה עם שר החוץ אלי כהן דנו בהעמקת שיתוף הפעולה הבילטרלי בתחומים שונים. אני מזמין את ישראל להצטרף ליישום נוסחת השלום שלנו.

"אני אסיר תודה על הסיוע ההומניטרי שניתן. דנו בהשתתפות המדינה בשיקום לאחר המלחמה. אוקראינה יכולה להשתמש בניסיונה של ישראל בהוצאת מוקשים. אני מקווה שביקור זה יתרום להעמקת שיתוף הפעולה שלנו".

מלשכת השר הישראלי נמסר כי בפתח פגישתם חזר כהן על העמדה כי ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה. בפגישתם דנו השניים על מהלכיה ההרסניים של איראן באוקראינה ודנו בשיתוף פעולה נגד פעילותה הטרוריסטית של איראן בזירה הבינ"ל.

בנוסף, השר כהן הדגיש כי ישראל עומדת לצידה של אוקראינה ולצד העם האוקראיני ותמשיך לסייע לאוקראינה בהתמודדות עם השלכות המלחמה. השר כהן עדכן את זלנסקי שישראל תתמוך בהחלטה האוקראינית הצפויה לעלות בשבוע הבא בעצרת הכללית של האו"ם. כמו כן, הודיע שר החוץ כהן לנשיא אוקראינה כי שגרירות ישראל בקייב תחזור לעבודה רציפה לראשונה מפתיחת המלחמה.

שר החוץ אלי כהן מסר: "סיימתי כעת פגישה חשובה וטובה עם הנשיא זלנסקי. הדגשתי בפניו כי ישראל תומכת בריבונותה ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה באופן חד וברור. כמו כן, הסכמנו כי פעילותה ההרסנית והטרוריסטית של איראן באוקראינה ראויה לגינוי ולמהלכים מעשיים מצד הקהילה הבינלאומית באופן החריף ביותר. נמשיך לסייע לעם האוקראיני בהתמודדות עם השלכות המלחמה ונרחיב את הסיוע ההומניטרי שאנחנו מעניקים לאוקראינה. ישראל תהיה שותפה לשיקום אוקראינה גם אחרי המלחמה".

קודם לכן נפגש שר החוץ עם מקבילו האוקראיני דמיטירי קולבה והביע תמיכה ביוזמת השלום האוקראינית שתוצג בשבוע הבא. "ישראל, עומדת איתנה בסולידריות עם העם באוקראינה ונשארת מחויבת לריבונותה ולשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה", אמר שר החוץ הישראלי בהצהרה שנשאו השניים. השר האוקראיני אמר כי הוא מרוצה מפגישתם.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    פעם ראשונה מתחילת המלחמה זלנסקי החליף חולצה הגיע הזמן לא?